Cyfryzacja bankowości: przydatne szkolenia i kursy dla bankowości.

autor: calculators.pl

O cyfryzacji większości sfer życia mówi się już od dawna, jednak pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła wiele z tych procesów. Znacznie szybszej transformacji ulega m.in. sektor bankowy. Już teraz wielu klientów banków korzysta niemal wyłącznie z płatności bezgotówkowych, a cyfrowa przemiana ma pójść jeszcze dalej. Z czym to się wiąże? Na czym polega cyfryzacja bankowości? W jaki sposób banki mogą przygotować się do prowadzenia działalności cyfrowej i jakie szkolenia i kursy dla bankowości mogą wspierać ten proces?

Cyfryzacja bankowości: przydatne szkolenia i kursy dla bankowości.

Cyfryzacja bankowości w obliczu pandemii

W wyniku pandemii na świecie zmieniło się wiele. Dużo wskazuje też na to, że przynajmniej część z tych zmian jest stała. Tyczy się to m.in. postępującej cyfryzacji różnych firm, ale i instytucji. Ograniczenia w przemieszczaniu się i interakcjach sprawiły, że wiele czynności przeniosło się do sieci. Niesamowicie przyspieszyło to cyfrową rewolucję, która w wielu obszarach miała już miejsce, ale w tym specyficznym czasie „nabrała skrzydeł”. Jednymi z liderów w dążeniu do maksymalnej digitalizacji swoich usług jest sektor bankowy. Można powiedzieć, że jest to proces nieunikniony – od lat można bowiem zaobserwować postępujące przenoszenie do przestrzeni wirtualnej wielu usług.

Zagadnienie cyfryzacji w bankowości omawiane jest również w trakcie licznych konferencji dla bankowości, a także szkoleń z bankowości, warsztatów i kursów. Ich zadaniem jest pomóc też bankom przygotować się do procesów cyfryzacji poprzez dostarczanie wiedzy o funkcjonowaniu Internetu i prowadzeniu działalności w sieci. Szkolenia tego typu dostępne są zarówno online, jak i w postaci szkoleń, kursów, warsztatów i konferencji tradycyjnych.

Cyfryzacja bankowości – Polacy liderami

Płatności bezgotówkowe są z nami od dawna i stale zyskują na popularności. Polacy przekonali się zarówno do kart płatniczych, jak i płatności zbliżeniowych (kartą, telefonem, zegarkiem itd.) oraz BLIKa i tym podobnych usług. Ci, którzy do tej pory byli oporni, zostali poniekąd zmuszeni do zmiany swoich przekonań przez pandemię. Wiele wskazuje jednak na to, że ci, którzy zrezygnowali z gotówki, nie mają ochoty do niej wracać.

Reakcja banków na pandemię była błyskawiczna. Ponad 40 proc. z nich (mowa tu o danych z całego świata) niemal od razu zwiększyło limit płatności zbliżeniowych, a 34 proc. wdrożyło w pełni cyfrowe procesy. Warto przy tym podkreślić, że Polska zajęła 4 miejsce (spośród 39 badanych krajów  – jeśli chodzi o rozwój kanałów cyfrowych w bankowości, jak wynika z badania Deloitte. Większość rodzimych placówek od dawna stawia na digitalizację i systematycznie przygotowuje nowe systemy oraz wdraża kolejne cyfrowe usługi. Ułatwiło to błyskawiczną reakcję na nową, pandemiczną rzeczywistość.

Na czym polega cyfrowa rewolucja w bankach?

Różne instytucje odmiennie podeszły do problemów, jakie stworzył wirus, proponując swoim klientom rozmaite rozwiązania. Pewne wyzwanie, szczególnie w początkowej fazie pandemii, stanowiła obsługa klienta. Dlatego rozpoczęto wdrażanie systemów, które miały za zadanie ułatwienie kontaktu oraz umożliwienie zdalnej realizacji większej liczby operacji czy usług. Santander Bank zaczął nawet organizować webinaria dla klientów, by przekazywać im ważne informacje i podtrzymać tak istotny kontakt.

W związku z pandemią zdecydowanie wzrosła liczba płatności bezgotówkowych, więcej klientów przekonało się również do zdalnego załatwiania różnych spraw. Wszelkie uprzedzenia, które dotychczas stały im na drodze, w wielu przypadkach zniknęły. Należy bowiem pamiętać, że cyfryzacja oznacza dla przeciętnego użytkownika czy klienta przede wszystkim wygodę.

Same banki, szczególnie te duże, również nie mogą narzekać na obecną rzeczywistość. Cyfryzacja niezaprzeczalnie wpływa bowiem pozytywnie na wyniki finansowe. Należy jednak pamiętać, że prawdziwa cyfryzacja powinna obejmować również procesy wewnętrzne.

Szkolenia dotyczące cyfryzacji dla bankowości i nie tylko

Wszystkie banki stojące przed wyzwaniem transformacji cyfrowej mogą skorzystać z szerokiej oferty szkoleń i kursów dla bankowości. Szkolenia, warsztaty, kursy i konferencje z bankowości i dla sektora bankowego znajdziemy między innymi na https://eventis.pl/wydarzenia/bankowosc-ubezpieczenia-finanse, gdzie udostępniony jest internetowy katalog obejmujący szkolenia, kursy i konferencje bankowe. Rolą katalogu jest ułatwić dotarcie do informacji o nadchodzących wydarzeniach dla bankowości, w tym w temacie cyfryzacji bankowości, tworzenia produktów cyfrowych czy marketingu internetowego. Dostępne w katalogu szkolenia i kursy przeglądać można po tematyce, terminie i miejscu realizacji szkolenia. Katalog umożliwia sprawdzenie programu szkolenia czy kursu, zapoznanie się z cenami uczestnictwa w danym szkoleniu oraz rejestrację przez Internet na najpopularniejsze szkolenia, konferencje i kursy dla bankowości.

Oczywiście możemy skorzystać z bazy szkoleń online szukając szkoleń czy kursów o każdej tematyce czy też kierowanych do każdej branży, nie tylko do banków czy ubezpieczeń.

Jak będą wyglądać banki przyszłości?

Wiele wskazuje na to, że przyszłość w zakresie bankowości już nadeszła. Oczywiście przed instytucjami i ich klientami jeszcze daleka droga do pełnej cyfryzacji, ale rewolucja już się rozpoczęła i nie ma od niej odwrotu. Na kolejnym etapie transformacji zapewne będą podlegać tzw. usługi pozabankowe, które często zwiększają atrakcyjność banków na tle konkurencji. Chodzi tu np. o dystrybucję kapitału z programów rządowych (np. 500+). Mogłoby to spowodować olbrzymi wzrost znaczenia instytucji. Właściwe technologie są już opracowane, pozostaje jedynie je wdrożyć. Kiedy to nastąpi? To zależy m.in. od gotowości klientów. Dlatego banki na pewno będą trzymać rękę na pulsie, śledząc zachowania konsumentów i analizując aktualną sytuację na świecie. Warto jednak też zacząć przygotowywać się do nadchodzących zmian uczestnicząc w kursach i szkoleniach dla bankowości.

Data publikacji: 2021-09-03 12:01:41